KAMP OM PLASSEN I ATTRAKTIVE «HIGH STREETS»

Til tross for flere store utfordringer de siste årene, viser svært lave ledighetsrater at  detaljhandelen globalt er fast bestemt på å opprettholde sin fysiske tilstedeværelse i super-prime destinasjoner. Vi ser det samme i Oslo hvor luksusmerkene har bitt seg fast i krysset Karl Johans gate – Nedre Slottsgate. Betalingsviljen er stor for å ha butikk her, og vi ser at aktørene legger svært mye penger på bordet for å underbygge sin merkevare.  I dagens økonomiske klima må butikkene balansere kostnadspress med endrede forbrukerpreferanser. Smidighet og fleksibilitet er nøkkelen til suksess i dagens marked, og forhandlerne må være innovative og tilpasse seg raskt for å forbli konkurransedyktige. Dette gjelder også hvordan de håndterer eiendomsforpliktelser. Å finne, sikre og innrede optimale lokasjoner krever betydelig tid, investering og tålmodighet.

Forpliktelsen til kvalitet i fysiske butikklokaler er tydelig. Mens luksusmerker lenge har vært leietakere på fremtredende lokasjoner, ser flere forhandlere nå verdien i å følge etter. Et klart eksempel på dette er IKEA, som tradisjonelt har hatt butikker i forstadsområder, men som nå åpner en ny butikk i Londons Oxford Street i 2025 og planlegger en ny utvikling på New Yorks Fifth Avenue i 2028. IKEA er ikke alene; andre forhandlere trekkes også mot super-prime lokasjoner. Sportsmerker som On og Hoka opplever betydelig vekst og planlegger utvidelse av flaggskipbutikker i Nord-Asia. Dette globale fenomenet understreker den universelle appellen til disse lokasjonene. Les videre for å finne ut hvordan forhandlere bruker data og innovasjon for å skape unike kundeopplevelser og sikre sin plass i de mest ettertraktede handlegatene verden over. Dette kommer frem i Cushman & Wakefields ferske «Main Streets Across the World» rapport som nå foreligger i sin 34. utgave!

WHAT'S NEXT

Registrer deg for å motta analyser og innsikt i trender som vil prege eiendomsbransjen.